Direktlänk till inlägg 6 november 2008

Umeå - Skellefteå - Umeå

Av rataxes - 6 november 2008 22:04

I måndags kväll började höstens största happening! Jag skuttade ombord på 20:15-bussen mot Skellefteå & morsade på min blivande sambo K. Tvåtimmarsresan kändes som 30 minuter eftersom K höll låda konstant hela vägen. Efter ett tags famlande i mörker & famlande i spökstaden så fann vi äntligen vårt lyxhotell (hohohahaha)... Vi flyttade in, snattrade & somnade tillsist i årets skönaste säng.


Tisdag morgon: skönhetsbehandling ála lyxhotell (dusch, sminkning, noga valda kläder, lyxfrukost & tandborstning alltså). Traskade i härligt frisk norrlandsluft till busstationen för att möta upp G vid bussen. G anländer med sitt härliga leende & checkar in på sitt skabbiga hotell. Vi tar oss en glugg. Sen bär det av till universitetet. Där möter vi kända, trevliga trynen. Nya okända trynen. Och kända fula trynen.


Fan vilket tråkigt inlägg det här blev.


Bästa dagen var igår onsdag.

Efter övertalning gick G med på att basta med mej & K. Efter skolan handlade vi allt man kan tänkas behöva i en bastu samt lite annat skit, plus MAT. Vi traskar den långa vägen till mitt & K:s lyxiga lyxhotell. Tanken var att vi skulle sitta i mysfåtöljerna utanför bastun & äta middag. DÅ HÄNDER DET! Påsen med mat är inte med. Påsen med mat hade stannat kvar på G:s skabbiga hotell. Ögonen på K blir mörkare & mörkare. Tillslut är dom svarta. Jag & G (mest G faktiskt) kan avläsa ordet FÖRBANNAD i K:s panna. Nu gällde det att handla rätt så K inte skulle explodera. Superhjältarna G & jag samlar våra superkrafter & traskar tillbaka för att hämta påsen. Vilken hjälteinsats! 40 minuter senare kommer vi tillbaka, men K ser inte glad ut. När K fått i sej en klunk folköl börjar stämningen lätta. (Grejen är alltså att K inte druckit en droppe alkohol på typ 6 år!!)

Min stämning lättade något senare. Efter fem bacardi breezer.

K bangade runt 21:30 kanske. Jag & G höll ut till halv ett. Pratade om livet & stämningen var så där perfekt den bara kan vara med världens bästaste G-kompis. Gick med G förbi spökstaden så han inte skulle bli spöktjuvad, gluggade på stjärnhimlen & sa godnatt.


K är så jävla misstänksam & har säkert grubblat hela natten & funderat på vad som egentligen hände där i bastun. Det kan jag berätta K! Eftersom jag satte mej på en blöt fåtölj med kläder på, så tog jag tillfället i akt att torka i den avstängda bastun. Med kläder på. Och prata om livet med G. Mer spännande än så var det inte. Sorry. Inga snaskiga detaljer att berätta.




 
 
Sara

Sara

7 november 2008 17:39

Du har blivit utmanad på min blogg!

http://myfaithfulbeloved.blogspot.com

 
Ingen bild

G

7 november 2008 23:12

Inlägget började ju lite tråkigt men tog en intensiv vändning!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av rataxes - 4 februari 2009 19:45

Rataxes säger adjö & tackar för den här tiden!   So long, suckers! ...

Av rataxes - 4 februari 2009 13:20

Av rataxes - 3 februari 2009 20:16

Äntligen fått Jr i säng! Jag kom hem från träningen 18:30, & det var mer eller mindre kaos här hemma. Så istället för att i lugn & ro laga middag till mej själv & njuta av att Sr skötte läggningen... fick jag göra allt själv. Sr gick & sov. Nu är jag...

Av rataxes - 2 februari 2009 15:49

Ska jag gifta mej ska det vara med en naprapat! Tänk vad underbart att leva med nån som verkligen hittar triggerpunkterna med en gång! Ooolala! ...

Av rataxes - 30 januari 2009 22:30

CSN har äntligen fått fingrarna ur arslet & gett mej mina efterlängtade penningar. Detta firades med en heldag på stan med A! Fick lära mej att rumpmasar INTE är homosexuella... utan nåt jävla band från typ Hedemora. Herregud, man får väl räkna med ...

Ovido - Quiz & Flashcards